פרק 2

עלויות פרסום בפייסבוק

מודעות פייסבוק יכולות להיות מכונת כסף.





זה החלום של כל יזם ליצור משהו שמרוויח יותר כסף ממה שאתה מוציא.

כמובן, אתה יכול להשיג זאת רק אם תקבל זכות פרסום. וכנף של משהו כמו מודעות פייסבוק היא דרך מהירה לשרוף חור בארנק.





לכן יצרנו ספר אלקטרוני זה - כדי לעזור לך ללמוד כיצד להפוך את מודעות הפייסבוק שלך למכונה לייצור כסף. ולעזור לך הורד את עלויות הפרסום שלך בפייסבוק והגדיל את החזר ה- ROI שלך.

מדוע מודעות פייסבוק?


OPTAD-3

כי פייסבוק הוכיחה שהיא כלי התקשורת החברתי הגדול ביותר עם הכי הרבה אפשרויות למקד ללקוחות חדשים (וגם בהווה) לאתר שלך.

ועם מעל 3 מיליון מפרסמים עסקיים שמשתפים סיפורי הצלחה בפייסבוק , זו בקלות אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לשימוש לצמיחה עבור העסק המקוון שלך.

יתר על כן, לעולם לא לבזבז כסף בפייסבוק מודעות אם יש לך את הלך הרוח הנכון ליזמות.

בפרק מבוא מהיר זה, נסקור כמה עולות מודעות פייסבוק, איזה סוג החזר ROI אתה יכול לצפות וכיצד להגדיר יעדים ו- KPI לפני שנצלול להקמת מסע הפרסום הראשון שלך בפייסבוק בפרק 3. בוא נתחיל!

הנה מילון מונחים מהיר של מונחים וראשי תיבות שיעזרו לך להבין הכל:

הדרך הטובה ביותר להעלות סרטונים לפייסבוק
מחיר לקליקעלות לקליקכמה אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך
מחיר לאלף הופעותעלות ל -1,000 הופעותכמה אתה משלם לכל 1,000 צפיות במודעה שלך
רואה חשבוןעלות לרכישהכמה אתה משלם כדי לרכוש לקוח חדש ממודעה
מלךהחזר על השקעההכסף שאתה מרוויח מהוצאות המודעות שלך
CVRשער חליפיןאחוז האנשים שעושים המרה מהמודעה שלך
שיעור קליקיםשיעור קליקיםכמה אנשים לוחצים על המודעה שלך לאחר שראו אותה
KPIמדד ביצוע עיקרימדד להשוות את הביצועים שלך כדי להבטיח שאתה בדרך להגיע ליעדים שלך

אל תחכה שמישהו אחר יעשה את זה. שכור את עצמך והתחל לקרוא לזריקות.

התחל לעבוד בחינם

כמה עולות מודעות פייסבוק?

ב לימוד שנעשתה על ידי AdEspresso, המחיר הממוצע לקליק (מחיר לקליק) בפייסבוק בשנת 2016 היה בין $ 0.20- $ 0.80. בארצות הברית באופן ספציפי, העלות הייתה 0.26 דולר בממוצע לקליק.

באופן טבעי העלויות עלו מאז לפני כמה שנים. אך ניתן לומר כי עלויות המודעות לא עלו גַם הַרבֵּה. $ 0.20 עד $ 0.80 לקליק הוא עדיין אמת מידה טובה לעיונך .

גורמים רבים משפיעים על מחיר לקליק זה, כמו גם על עלות לאלף הופעות בפייסבוק (עלות לאלף הופעות או צפיות במודעה שלך), כולל:

  • מיקוד הקהל שלך
  • רמות המעורבות וציון הרלוונטיות של המודעה שלך
  • הזמן של השנה
  • מטרת הקמפיין שלך
  • הבגרות של הפיקסל שלך בפייסבוק

בואו נדבר על כל אחד מהם קצת יותר.

כיצד הקהל שלך משפיע על תמחור מודעות פייסבוק

על פי אותו מחקר של AdEspresso, זה עולה יותר למקד לאנשים בגילאי 55-64 מאשר למקד לאנשים בגילאי 18-24.

עלויות פרסום בפייסבוק

בנוסף, נשים יקרות יותר למיקוד מודעות מאשר גברים (לפייסבוק 'אוהב' לפחות).

תמחור מודעות פייסבוק

זה לא אומר שתתמודד אם אתה מכוון לנשים בגילאי 55-64 זה רק אומר שתצטרך לעבוד קשה יותר כדי לצמצם את ההצעה שלך ואת מעורבות הקהל כדי להוריד את עלויות הפרסום שלך בפייסבוק, שנדבר עליהן. בערך בסעיף הבא.

אנו נדון גם במיקוד לקהל לעומק בפרק 4.

כיצד ציון המעורבות והרלוונטיות משפיעים על העלות לקליק שלך

אתה יודע איך האלגוריתם של פייסבוק מראה את ההודעות שלך עוד אנשים אם הוא זוכה למעורבות רבה זמן קצר לאחר הפרסום?

רעיונות ביו אינסטגרם לילדות מתבגרות

זה נכון גם לגבי מודעות פייסבוק. למעשה, כל מודעה שאתה רוכש זוכה לציון רלוונטיות על ידי פייסבוק על סמך המעורבות והרלוונטיות של אותה מודעה לקהל שלך.

לדוגמא, אם אתה מנהל קמפיין בפייסבוק בנושא אוכל גור לאנשים ששונאים גורים (כלומר, אף אחד), העלות שלך לקליק והעלות לאלף הופעות בפייסבוק יעבור דרך הגג מכיוון שהמודעה שלך לא רלוונטית לחלוטין.

ככל שציון הרלוונטיות שלך גבוה יותר, כך המחיר שלך לקליק יהיה נמוך יותר ושיעור הקליקים שלך יהיה גבוה יותר. במילים אחרות, יותר מכירות בפחות כסף.

מקור תמונה

תראו את ההבדל העצום בין 9 ל- 10: אנחנו מדברים כמעט על פי שלוש את שיעור הקליקים בפחות ממחצית העלות לקליק. 0.03 דולר זעום לקליק!

איך משיגים ציון רלוונטיות גבוה יותר? אנו נסקור זאת בפרק 5 כאשר נדון באופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך.

זמן השנה ועלויות המודעות בפייסבוק

מודעות פייסבוק עובדות על מערכת הצעות מחיר, כמו מכירות פומביות של מודעות פייסבוק. אתה מגיש הצעה על הסכום שאתה רוצה להוציא לקליק. (פייסבוק עושה זאת באופן אוטומטי עבורך אלא אם כן אתה משתמש בהגדרות המתקדמות. עוד על כך בפרק 4.)

מסיבה זו, כאשר הרבה משווקים קונים קמפיינים בפייסבוק במקביל, עלות ההצעה עולה. באופן ספציפי, במהלך חופשות קניות גדולות כמו חג המולד ושישי השחור, עלות לקליק בפייסבוק עוברת דרך הגג.

AdEspresso מצאתי מחיר זה להתקנת אפליקציה מרקיע שחקים בחודש נובמבר ותחילת דצמבר, ככל הנראה בגלל החגים.

אמנם לא זהה למחיר לקליק, אך עלות להתקנת אפליקציה נוטה לעלות ולרדת בצומת המחיר לקליק, כך שתוכל לראות את המגמות באופן דומה.

הטייק אווי? צפו בעלויות פרסום גבוהות יותר בפייסבוק במהלך החגים הגדולים. אם אינך צריך לפרסם באותם חגים, הקצה יותר מתקציב הפרסום בחודשי האביב והקיץ.

עם זאת, אם אתה עדיין מרוויח למרות העלויות הגבוהות יותר (בחישוב ערך חיי הלקוח, אותם נסקור בסעיף הבא), עליך להמשיך ולהריץ אותם כל השנה.

מטרת הקמפיין שלך בפייסבוק וכיצד היא משפיעה על עלויות

בכל פעם שאתה מתחיל קמפיין חדש, עליך לבחור מתוך רשימה של יעדי מודעות.

הם מתחלקים לשלוש קטגוריות:

  1. מודעות - כשאתה רק רוצה שאנשים יידעו עליך.
  2. התחשבות - כאשר אנשים מודעים אליך ושוקלים את המוצר שלך מול המוצר של המתחרה.
  3. המרה - כשאנשים מוכנים לקנות.

יעדים אלה מתייקרים בהדרגה ככל שמתקרבים למכירה. מסעות פרסום של טווח הגעה והובלה הם היקרים ביותר, וזה הגיוני.

נדון בהמשך ביעדי מסע הפרסום בפרק 3.

כיצד הפיקסל שלך בפייסבוק משפיע על עלויות הפרסום בפייסבוק

שֶׁלְךָ פיקסל בפייסבוק הוא קטע קוד. אתה שם קוד זה בדפי האתר שלך כדי לאסוף נתונים על מי שמבקר באתר. נדון כיצד להגדיר אותו ומה הוא עושה בהמשך בפרק 3, אך בינתיים נדע זאת:

מכיוון שהפיקסל שלך אוסף נתונים על האנשים שנוטים ללחוץ ולרכוש מהמודעות שלך, הוא משתמש בלימוד מכונה כדי ללמוד מיהו שוק היעד הטוב ביותר שלך. זה נקרא 'הבשלת' הפיקסל שלך, וזה נעשה פשוט על ידי הצגת מודעות לאורך זמן.

כאשר הפיקסל שלך לומד מיהם הלקוחות הטובים ביותר שלך, הוא יכול לשפר את מיקוד קהל הפייסבוק שלך בכדי למקד לאנשים הדומים ללקוחות קודמים שיש סיכוי גבוה יותר שהם יקנו. זה מוריד את העלות לקליק ובמקביל מגדיל את שיעורי הקליקים וההמרות שלך.

אתה יכול גם להשתמש בפיקסל שלך כדי להפעיל קמפיינים של שיווק מחדש וליצור קהלים דומים, אך תלמד הכל על כך בפרק 4. רק דע שאתה בהחלט צריך להתקין את הפיקסל אם אתה רוצה להפעיל מודעות פייסבוק מוצלחות!

עכשיו שאתה מבין את התמחור של מודעות פייסבוק, בוא נדבר על החלק החשוב - החזר השקעה!

מה ההחזר על ההשקעה במודעות פייסבוק?

יש מספר רב חקר מקרה המצביע על כך שהחזר ה- ROI הממוצע של מודעות פייסבוק הוא איפשהו בסביבות 400-450%.

כמובן, אחוז זה משתנה באופן מאסיבי לפי ענף כלכלי והרווח שאתה מרוויח על המוצרים והשירותים שלך. אז קחו את זה עם גרגר מלח.

הסיבה האמיתית לסעיף זה היא לא לתת לך מספר מדויק לצפות בתמורה, אלא להגדיר כמה ציפיות ולהסביר כיצד לחשב את ההחזר על ההשקעה שלך.

רעיונות עסקיים של שבוע עבודה בשבוע

דבר אזהרה: סביר מאוד להניח שתפסיד כסף על מודעות פייסבוק בהתחלה. למעשה, אנשים רבים מפסידים כל הזמן כסף על המודעות שלהם על מנת להשיג לקוחות חדשים, ואז מפצים על ההפסד הזה באמצעות קמפיינים של קהל רימרקטינג ומעוצב דומה.

כדי לוודא שאתה עדיין מרוויח כסף בטווח הארוך, עליך להבין את העלות לרכישה (CPA) ואת ערך חיי הלקוח שלך (CLV).

מחיר להמרה הוא כמה שאתה צריך להוציא על מודעות לפני שאתה באמת רוכש לקוח. עליך לדעת את יחס ההמרה שלך (CRV) כדי לקבל תשובה זו.

לדוגמה, אם אתה זקוק לעשרה לחיצות כדי להשיג לקוח אחד והעלות שלך לקליק היא $ 1, המחיר שלך לרכישה יהיה $ 10.

ממוצע # קליקים למכירה * מחיר לקליק = מחיר להמרה

10 * $ 1 = $ 10

ה- CLV שלך הוא כמה כסף שאתה מרוויח במהלך חייו של לקוח.

אם הם מוציאים 10 דולר על המודעה הראשונית ההיא, אתה משווה איזון (או מפסיד כסף אם יש לך עלויות אחרות). אבל אם הם יחזרו לחנות שלך ממסע פרסום של שיווק מחדש והמחיר לרכישה עבור מודעת השיווק מחדש הוא רק $ 2, אז אתה מרוויח $ 8 ($ 10 - $ 2).

ממוצע ערך הזמנה * מספר הזמנות לשנה * מספר שנים כלקוח = CLV

10 $ * 10 * 1 = 100 $

אם הם רוכשים ממך 10 פעמים נוספות במהלך שנה, הרווחת עוד 80 דולר. אז עם המתמטיקה הזו, ה- CLV שלך מלקוח זה הוא 110 $, עם רווח של 80 $ (לפני עלויות אחרות).

CLV - (CPA * # of Sales) = רווח

לחלופין, אם אתה רוצה להתחשק:

CLV - CPA התחלתי - (CPA רימרקטינג * מספר מכירות) = רווח

במילים אחרות, למרות שאיבדתם כמה דולרים במודעה הראשונית, הרווחתם 80 דולר ברווח מאותו לקוח במהלך שנה. לראות איך זה עובד? לכן חשוב להבין את המספרים שלך.

נדבר עוד על מספרים וערכים בעוד שנייה. לעת עתה, בואו נעשה סיכום מהיר.

סיכום מהיר: מה משפיע על עלויות המודעות בפייסבוק ועל החזר ה- ROI?

כדי לקשור את הכל ביחד, על מנת להימנע מהפסד כסף במודעות בפייסבוק, עליך להבין את העלות שלך לקליק, מחיר לאלף הופעות, מחיר לרכישה ו- CLV.

העלות הממוצעת לקליק היא בין $ 0.20 ל- $ 0.80, תלוי במיקום המודעה, בזמן השנה, הקהל והרלוונטיות. רק כדי לתת לך כמה אמות מידה גסות.

ניתן לחשב את ה- CLV שלך על ידי הוספת כל הרכישות של לקוח במהלך חייו (הזמן מהרכישה הראשונה שלהם עד האחרונה). עשו זאת עבור קומץ לקוחות, הוסיפו את כולם ואז חלקו במספר הלקוחות שעשיתם להם את המתמטיקה. זה ה- CLV שלך.

עכשיו שאתה יודע מה משפיע על עלויות הפרסום בפייסבוק וכיצד לחשב את ההחזר על ההשקעה הנחוץ שלך, בוא נקבע כמה יעדים ומסירות כדי לשמור על מסעות הפרסום שלך.

החלטה על היעדים וה KPI שלך

כמו שאומרים, מה נמדד, מסתדר.

400 x 150 פיקסלים עטיפות בפייסבוק

לאחר יעדים ברורים וביצועים ברורים במודעות הפייסבוק שלך, קל יותר לדעת אם אתה בדרך, או אם עליך לבצע שינויים בקמפיין שלך.

מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) הם מדדים, כגון מעורבות, עלות לקליק, מספר לייקים וכו ', בהם תוכלו להשתמש כדי להשוות את הביצועים שלכם.

אילו KPI בחרת תלוי ביעדים שלך. האם אתה רוצה ל:

  • להגביר את המודעות למותג? השתמש במטרת 'מודעות למותג' ומדוד רשמים.
  • להגדיל את המעורבות? השתמש במטרת 'האירוסין' ומדד לייקים, הערות ושיתופים.
  • לכידת לידים? השתמש במטרת 'יצירת לידים' ומדוד לידים שנתפסו.
  • הגדלת מכירות? השתמש במטרת 'המרות' ומדד מכירות שבוצעו.

נדון ביעדים שבהם עליך להשתמש בהתבסס על סוג הקמפיין בפרק 3, אך לעת עתה מומלץ לדעת מה המטרה הכוללת שלך לקמפיין שלך בפייסבוק.

המדדים המוחלטים לעקוב אחריך, אם ברצונך לחשב את ההחזר על ההשקעה שלך, הם מחיר להמרה ושיעור ההמרה (CVR). העלות לקליק, המעורבות וההופעות שלך הם כולם מדדי יהירות בהשוואה.

הסיבה לכך היא כי מחיר להמרה ושיעור המרה הם שני המדדים הנדרשים לחישוב החזר ה- ROI האמיתי.

נניח שיש לנו שני קמפיינים - A ו- B. אם נשווה אותם במונחים של מחיר לקליק וקליקים טהורים, אולי נקבל משהו כזה:

מָקוֹר

נראה שמסע פרסום A מנצח, נכון? אבל בואו נקבל את יחס ההמרה (CVR):

מָקוֹר

כעת אתה רואה שלמרות שהיה בעל עלות גבוהה יותר לקליק ופחות קליקים, מסע פרסום B למעשה הביא לנו יותר המרות באותה הוצאה על מודעות.

זו הסיבה שחשוב להחליט על מטרה ואילו KPI תמדוד מבעוד מועד, ותמיד להעדיף CPA ו- CVR אלא אם אתה רק מציג מודעות לצורך מודעות למותג.

קדימה - רשמו כעת את היעדים וה KPI שלכם ב- Google Sheet או ב- Word. לדוגמה, יתכן שתהיה לך מטרה להגדיל את המכירות עם 20% CVR ו- $ 10 לרכישה.



^